henkenmalou.reismee.nl

Een goede start is het halve werk!

Dobre djen (vrij geschreven, want ze gebruiken hier natuurlijk andere letters),

We zijn onderweg! Het liften ging goed, erg leuke en verschillende mensen die allemaal hun eigen verhaal hadden. Van een dikke Audi tot oude peugots, we hebben ze allemaal gehad. Leuk dat ze allemaal, op1 na,werkten of hadden gewerkt als timmerman.... We hadden gelijk al bij de grens met Duitsland paspoortcontrole en de vraag of we drugs of wapens bij ons hadden. We dachten dat het een grap was, maar de Polizei bleef erg serieus kijken, dus toch maar de paspoorten afgegeven.Vervolgens werden ze flink gecontroleerd, door te bellen met verschillende instanties. Lekker begin.... Verder stopte onze lift ergens in Duitsland met zijn auto (waar wij bij in zaten) op een gehandicaptenparkeerplaats (hij moest zo nodig). Wij bleven bij de auto staan en er komt direct een politieauto aan. Henk haalt de jongen dus maar weer snel van de wc. Gelukkig geen boete, maar een kwartier later zat de jongen nog te trillen, zo was hij geschrokken van de politie.

In Berlijn was het supermooi weer. Fietsend door een fijne, westerse, vertrouwde stad, hebben we voorlopig voor het laatst de lente in ons opgenomen en alles gelezen wat er te lezen viel, gewoon omdat het kon. Vooral het Volkspark Friedrichshain was een supermooi gebeuren! Beachvolleybal kijken en ijsjes eten (Henk althans). Ook uiteraard uit eten geweest waar o.a. Henk een Bayerische toren vlees kreeg en Malou een dikke pul bier dronk.

Midden in de nacht zijn we vertrokken uit Berlijn met de trein naar Moskou waar bleek dat we allebei een prive-coupe hadden. Een coupe voor ons samen was namelijk flink duurder dan wanneer we allebei in een mannen- of vrouwen-coupe gingen slapen. Alleen de trein was helemaal niet volgeboekt, dus hadden we allebei een coupe voor onszelf, best relaxed... De treinreis verliep prima op een plaatselijke yoghurtexplosie na. Aangekomen in Wit-Rusland ff de wieltjes omgewisseld (ander spoor) en wat paspoorten gecheckt en niet te vergeten de visa controleren. Met andere woorden meer dan 3 uur stil staan. De volgende ochtend worden we wakker in een wit Moskou en staat daar Dima ons op te wachten met een bordje Henk & Malou. De locals waar wij mochten slapen en die ons Moskou lieten zien. Heel erg fijn! Eenmooi appartementin een buitenwijk van Moskou met veel luxe (lees: drinkwater uit de kraan, een fijne warme douche en een wasmachine). Alle geschiedenis en parels van Moskou bezocht met Dima als tourguide. Zijn vrouw Elmira heeft ons alle lekkernijen uit de Rusische keuken laten proeven en dat zijn er veel. Quote Malou: 'Ik had nooit verwacht dat ik alles lekker zou vinden, maar alles is echt superlekker.' De metro is mooi en zeer schoon en de Russen zien er inderaad uit zoals Luutzen in een vrolijke bui. Ons begin kan niet meer stuk. Nu zijn we klaar om naar onze volgende bestemming te reizen. Vanavond om 23.45u Moskou-tijd stappen we op de Transsiberie-express en reizen in 2 dagen en nachten naar Novosibirsk, de hoofdstad van Siberie. De treinreis waar het ons om te doen was, gaat beginnen!

Alvast een fijn Pasen, wij vieren Pasen pas volgend weekend hier in ??????.

X, Henk en Malou.

marjet

En weer heb ik de primeur om een berichtje te schrijven!
Ik dacht vanmorgen nog: wanneer krijgen wij een reisverslag! Leuk leuk leuk om te horen dat het zo goed gaat en dat jullie de eerste paar dagen al zoveel beleefd hebben!

Wij volgen jullie op de voet! (btw: alle groen in de gang is weg, haha)

Groetjes,

Marjet

Hanne

Zit ik hier in hippiedorpje Pai aan een heerlijke cocktail, denk ik ineens toch een beetje aan besneeuwde vlaktes en ijzige kou. Vreemd, maar ook zo leuk! Geniet ervan! Xx

Willem

Ach ja, Pai, Novosibirsk, dat doet maar... De rest van de Vogels wilde graag naar Emmen, maar zelfs dat was nog te veel gevraagd! Veel plezier verder!! xx W

Janinde

Wauw jullie in Moskou en Hanne in hippiedorpje Pai... Dan drink ik hier een Wodka´tje bij mn Pad Thai om te vieren dat mijn vrienden globetrotters zijn! Heel veel plezier en prachtige ervaringen toegewenst!! XX

Rik

Goed bezig. Nog aan de Vodka gezeten? Leuk om wat te lezen! Wanneer kunnen we de eerste foto's verwachten? Veel plezier in de trein.

Annemarie

Wat een superleuk verhaal! Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen in de Trans-Siberie express. Heel veel plezier! xx

Jitske

Wat een super begin zeg en spannend met de Duitse polizei:). Nu dus twee volle dagen reizen. Hoop dat de ruimte een beetje relaxed is.

Maar klinkt goed en hoop dat jullie genieten!!

X

Berber

Hey Lieverds! Goed om te horen dat jullie reis zo voorspoedig verloopt en jullie al zoveel mooie dingen meegemaakt hebben. Ik voel me weer helemaal in Moskou als ik jullie "dobre djen" hoor en lees dat je alles zo lekker vindt, Malou. Vond ik ook! Vooral de bietersalade... jam jam.. Succes en veel plezier met jullie reis naar het verre oosten! Dikke kus.

jet

Verhaal klinkt erg mooi. Nog bedankt dat jullie aan mijn verjaardag hebben gedacht. Mooie foto vanuit moskow. Ik wacht op jullie volgende avontuur. Kus jet

Michiel

Wat voor ijsjes? ;-)

Een mooi begin van bijzondere reis! Veel plezier!

moeders- Gerda

Lieve Malou en Henk

Ik was heel blij met jullie zeer uigebreid reisverslag!
Wat hebben jullie veel bleeeft in korte tijd.
Ook leuke foto"s.
Dus Henk jij bent daar met pasen jarig als ik het goed begrijp.
Ik wens jullie nog veel plezier met dit grote avontuur!
Lieve groet mama

Luutzen

Ik begrijp dat die russen erg veel gevoel voor humor hebben, van lachen houden, zeer adrem zijn, vrolijke gelaatstrekken hebben, maar dan als het hun uitkomt. Have fun............

Ineke Eldering

Heeeeel leuk om jullie zo te volgen!!
Wat geweldig dat jullie een Prive gids hadden!
Hoe kom je aan Dina en Elmira ??
En Wat hebben jullie gegeten ?
Hier is het ook koud nu. 9 graden.
Hele fijne reis, geniet en..... doe voorzichtig !!!

OOM Joep Eldering

Ik type even voor Joep.
Hij vindt jullie T-shits heeeeel GAAF !!!

Merel

Ontzettend genieten dus! Wat een prachtige foto-s en helemaal goed dat de Gids via Dito jullie moskou heeft kunnen laten zien. Heb je wat recepten mee Malou?
Groeten Merel

Koen Post

Goeie rijs groot gelijk dat jullie dit doen !
heel veel plezier !

Koen Post

grapje reis

Marloes

Oh leuk zeg! Superleuk om in zo'n overzichtelijk bericht te lezen wat jullie ervaringen tot nu toe zijn, te gek. En dit is nog maar het begin van jullie avontuur! Hadden jullie nou nog het kaartspel 'ticket to ride' meegenomen voor in de trein? Kus (hier groeit alles goed...)

Cor Post

Beste Henk en Malou
Bij deze wensen wij jou een fijne verjaardag met Malou
samen. Wie had dat gedacht dat je oude oompje
een berichtje zou sturen. Hier gaat het naar
omstandigheden redelijk goed We zijn dankbaar.
Wij wensen jullie een fijne reis En we volgen het wel
Volgende week naar Groningen om Oom Koen
zijn verjaardag te vieren. H.gr Oom Cor en Kees.

Jet Knol

van harte gefelicteerd mannetje. maak er een bijzonderedag van samen. ik vier je verjaardag samen met Miranda :-) gewoon in Ned erland. maar zou graag met je ruilen. van harte gefelicteerd mannetje. maak er een bijzonderedag van samen. ik vier je verjaardag samen met Miranda :-) gewoon in Ned erland. maar zou graag met je ruilen. kus Jet (ook voor Malou)

Pia

Henk, gefeliciteerd met je verjaardag! Op Twitter van Ate las ik dat jullie het vieren in een visrestaurant aan het Baikalmeer. Da's wat anders dan de pizzeria in de stad :-). Vooral genieten dus en hou ons op de hoogte!

trijnieknol@ziggo.nl

Henk van harte gefeliciteerd met je 26e , ja onthouden dat kunnen we en vergeten je niet. We wensen je samen met Malou een hele fijne reis verder. Geniet van alle positieve mensen die je op je reis tegen komt. een dikke knuffel van je tante ......en oom

Joepen Ineke

Hoi Henk van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag !!
We weten ZEKER dat dit een hele bijzondere verjaardag voor je zal zijn en blijven!! We wensen jou en Malou nog een geweldige tijd toe !!!
Groeten uit Veendam !!
Joep, Ineke, Miriam, Arjan en Caroline (die OOK vandaag jarig is en 24 is geworden!! ) Vanmorgen waren je Pa en Ma hier even om Caroline`s verjaardag te vieren, en wij komen nu net van de Pizzaria.

Joep en Ineke

SORRY ...... dat je jou Pa en Ma niet kon bereiken zondag!!
Ze waren hier dus, op de verjaardag van Caroline!
Mama Gerda BAALDE !!!

Joep en Ineke

Vanmorgen op de koffie geweest met Joep en je moeder naar onze jarige broer Koen.
Is vandaag 50 jaar geworden !!!
ABRHAM DUS !!!