henkenmalou.reismee.nl

Zon, water, wind, eindelijk!

Moi!

Daar zitten we dan, ontzettend te genieten van het mooie weer en de frisse lucht. Wat is het heerlijk hier!
De trein van Bangkok naar Butterworth in Maleisie was mooi, gelijk iemand uit Maleisie die terugging naar zijn land en het mooi vond om over zijn land te vertellen, dus kwamen gewapend met al behoorlijk wat informatie aan. We wilden dus heel graag naar de oostkust om daar flink niks te doen aan het strand, maar aangezien het westen vakantie heeft was dat iets moeilijker te realiseren dan we gewend waren. Om niet het risico te lopen dat we geen (fatsoenlijke) slaapplek zouden vinden en niet alleen maar aan het reizen te zijn, zijn we naar een eiland aan de westkust van Maleisie gegaan, Pankor Island. Ook een heel mooi eiland met idyllische privestranden. Hier zaten we op de meeste luxueuze plek van onze reis, een all-inclusive resort. Het kost wat, maar dan heb je ook wat! Een heel mooi strand, eten, drinken en ongemotoriseerde attributen. Dus we konden fietsen, snorkelen, bodyboarden en ze hadden ook een catamaran waarop we zelf mochten zeilen. Helaas kon Malou hierdoor minder luieren, zonnen en lezen, maar het alternatief was dan ook wel erg goed... En als je maar twee dagen hebt (anders is het geld wel heel snel op) dan wil je toch overal maximaal gebruik van maken.

Na Pankor Island hebben we de laatste trein genomen van onze reis naar Kuala Lumpur. Het was een heel mooie, nieuwe trein, met voor het eerst tijdens onze reis een temperatuur die aangenaam was. In Rusland en Mongolie was het ongeveer 25 graden in de trein, veel te warm in verhouding met buiten en daarna hebben we veel in treinen gezeten waar de airco schommelde tussen 15 en 18 graden terwijl het buiten 35 graden is. Toch bijzonder... Het was een hele mooie reis, want we kwamen door een mooi gebied, geweldige zonsondergang en het spoor was heel smooth. De eerste stappen in Kuala Lumpur waren ook heel erg fijn, het voelt zo vertrouwd alle bekende merken, koffierestaurants, het voelt westers aan. Het was er ook niet bizar warm, erg fijn. Maar toen we bij ons hostel aankwamen moesten we wel even slikken. Na de grootste luxe van onze reis, kwamen we in de slechtste kamer van onze reis.... Een kamer van 4m2 en dat is niet overdreven, onze tassen konden er net bij in, geen ramen en het was er zo vochtig dat de schimmel op je keel sloeg. Aangezien het al laat was, zijn we er toch maar gaan slapen. Vreemde gewaarwording van pure luxe naar pure armoede. Nou ja, moet je toch ook meemaken. Kuala Lumpur was afgezien van de slaapgelegenheden (we zijn nog naar een ander hostel gegaan en was ook niet geweldig) een mooie stad met nieuwe en oude interessante gebouwen. We hebben ook gebruik gemaakt van de ongelofelijke shopmogelijkheden, niet veel gekocht, maar wel op z' n Nederlands rondgekeken.

Zondag 5 augustus zijn we een beetje op de bonnevooi naar het Sepangcircuit gegaan.Henk is nog al fan van Formule 1, dus dit circuit konden we niet links laten liggen. Blijkbaar is dat ongebruikelijk , want het was een hele reis om er te komen. Lang verhaal, maar uiteindelijk hebben we fantastische dag gehad! Er waren toch een paar mensen op het circuit aanwezig en ze waren zo ontzettend vriendelijk en behulpzaam dat we een flinke rondleiding hebben gehad, door de mediaruimtes, het podium, de start/finish lijn van verschillende plekken kunnen bewonderen en als klap op de vuurpijl 2 rondjes over het circuit. Niet zelf gereden en ook niet heel snel, maar wel heel gaaf. En bovendien uniek, want vrijwel elke zondag wordt er geraced op het circuit. Het was echt een bijzondere dag. Niet in de minste plaats, omdat het de laatste dag was van onze reis. 's Avonds laat ging ons vliegtuig terug naar Nederland en daar zijn we dus nu alweer een week....
Wat is het hier mooi, fris en vertrouwd. We hebben alweer een heleboel verteld aan ouders en broers en zussen en de rest volgt gauw, want we hebben zin om iedereen weer te zien en ons leven hier weer op te pakken. Het zal spannend worden, omdat we nog niet weten wat we gaan doen, eerst moeten we banen gaan zoeken. We wonen voorlopig in Leermens. Maar voordat we ons daar helemaal gaan settelen gaan we morgen eerst nog een week zeilen. We zijn wat eerder terug gekomen, omdat het behoorlijk wat geld scheelde voor een ticket, dus daar kunnen we nu nog een weekje genieten van het Nederlandse landschap en mooie weer hier. Ik noem dat geluk!

Lieve lezers, het was leuk om voor jullie te schrijven en vooral om alle reacties te lezen. We hopen binnen afzienbare tijd weer live te kunnen kletsen, maar eerst gaan we genieten van het mooie zeilland.
Groet'n Henk en Malou.

Pia

Heel veel plezier nog deze laatste dagen en altijd van harte welkom hier om nog meer verhalen te delen! En jullie ook ontzettend bedankt dat we mee mochten genieten.
Liefs,
Pia

Jitske

He hoi,

Alweer terug! Jeetje had ik helemaal niet verwacht. En nu dus nog een weekje vakantie. Moet vast raar voelen allemaal. Geniet er nog even van en hoop jullie snel te zien!

X

Gerda

Lieve Henk en Malou
We zijn erg blij en dankbaar dat jullie weer gezond en met vele vele verhalen en ervaringen, weer terug zijn in het mooie Groninger land!
Wat hebben jullie samen een superreis gemaakt.
Bedank voor al jullie prachtige verhalen en foto's
Geniet nog even van de mooie Friese meren.
En dan heek veel succes met het zoeken naar een leuke baan!

Liefs pa ma

Annemarie

Lieve Malou en Henk,

welkom terug!! Goed om te lezen dat jullie ook de laatste dagen zo hebben genoten :) Hoop je snel te zien, Malou! xxx

ger

fijn dat jullie weer behouden terug zijn! per slot van rekening gaat er -vind ik- niets boven groningen (en fryslân).

ALLE GOEDS
ger

Michiel

Welkom thuis!

En tot gauw!

Renate

Wat hebben jullie een mooie reis gehad!! Komen jullie snel vertellen? Geniet van de zeilvakantie! xxx Renate

Janinde

Hee Globetrotters!
Welkom thuis!! Hopelijk tot gauw.
Laifs

Berber

Zeilze laiverds! En tot snel! Xxx

Joep en Ineke

Fijn dat jullie gezond en wel weer in Nederland zijn !!!
Geniet nog maar van de zeilweek in Friesland !!
Toch nog een beetje BUITENLAND !!!!
Groetjes !!

Anton

Weer een prachtig verhaal! Man, die dag op het circuit klinkt erg gaaf. Twee van die lieve kaaskoppies kunnen ze niet weerstaan blijkbaar ;)

Tot heel gauw zeg ik!